Apabila malaikat Izrail datang menjemput....

Assalamualaikum semua.. hari ni mood agak sedih... bile bace title entri ni pon, rasenye dapat teka apa yang berlaku hari ni.. Kalau diikutkan, tajuk post aku ni jarang disebut orang.. sebab nak cerita pun agak seram, kan? Tapi tula hakikat yang kita msti terima sbg hamba Allah.. Hari ni, atuk saudara aku, dah pergi meninggalkan dunia ni untuk selamanya.. walaupun aku tak rapat sangat dengan arwah,tapi pemergiannya tetap terkesan dekat aku.. Al-Fatihah untuk arwah..semoga arwah ditempatkan di kalangan orang2 yang soleh. amiin... okey,,now, akunak sentuh sikit pasal tajuk post ni.. Apabila malaikat Izrail datang mnjemput... maksudnya, di saat pengakhiran hidup kita, malaikat Allah,Izrail akan datang untuk mencabut nyawa kita.. pada saat itu, hamba Allah yang bakal ditarik nyawanya akan berada dalam satu situasi yang diistilahkan sbg NAZAK. pada saat seseorang itu sedang nazak, dinasihatkan/digalakkan/disunatkan mereka yang berada disamping orang itu, membisikkan kalimah syahadah pada telinga orang yang sdg nazak itu. AMARAN KERAS: after dh tengok org nazak tu gerkkan mulutnya seakn-akn sdg mngucp, plisz jgn ckp bnde laindh.. one more, bace yassin.. tu pnting okay..dgn niat>1.cpt smbuh @ 2.semoga dipermudhkn saat kematiannya... bukan ape, supaya org yg nazak itu, tidk tersekse lebih lame... Pengalaman aku hari ni, betul2 mengejutkn aku.. sungguh tk sngke masih ada ank sbgitu prngainya kt dunia ni.. Patutkh ank2 berbork apabile ayah mereka sdg berdepn saat2 kematiannya? sungguh menyedihkan... tk pe la, mungkin mereka ni tk tau..**agknyalah.. So, harap semua dapat pengajarn dngn nasihat yg secebis ni drpd aku ni.. walaupun sikit,, tetap ilmu..

MOST VIEWED ENTRIES

HOMEMADE SCRUB (haluskan kulit muka & badan)

UJIAN KECENDERUNGAN KEMASUKAN MRSM

Perkampungan Terapung di Tonle Sap

Resepi mudah : Blueberry Cheese Tart

LELAKI CURANG KERANA.....